Ontwikkelaar:
Van Baaren Aannemers en Frato Holding
In de communicatie ligt de focus op de ruimte in en rondom de woningen, en de flexibiliteit van de woningen. Kies je voor de optie levensloopbestendig, dan weet je zeker dat je er misschien wel de rest van je leven kan blijven wonen. Dan wordt levensloopbestendig, toekomstbestendig. Een comfortabele gedachte voor de uiteindelijke kopers.
Gestart is met een (succesvol verlopen) regionale social media campagne op maat (en wens) van de doelgroep. In de achtergrond wacht geïnteresseerden een landingspagina die hen stap voor stap begeleidt naar de handtekening onder het koopcontract.
Om de verschillende doelgroepen te bereiken hebben we beproefde middelen ingezet.
Conceptontwikkeling en projectbranding
Communicatiestrategie, projectbranding en copywriting
Projectvisualisatie
Artist impressions, en sfeerplattegronden
Offline verkoop- en promotiematerialen
Verkoopbrochure, advertentie- en presentatiematerialen en outdoor promotie
Projectwebsite
Verkoopwebsite (see-think-do model), blog/newsfeed en implementatie CRM/woonselector
Leadgeneratie/conversie
Geïntegreerde social media en e-mailingmarketing campagnes
De opdracht
Het historische Schoonhoven ligt langs de Lek aan de zuidrand van het Groene Hart. Een prachtige locatie om te wonen en leven. De 14 woningen van nieuwbouwplan Schutterskwartier maken er deel van uit. Stuk voor stuk flexibele woningen met de optie om er meteen een levensloopbestendige woning van te laten maken. De focus in de communicatie ligt op jonge, actieve senioren die rustig willen wonen en niet in willen leveren op leefruimte. Precies die voorwaarden vinden ze in Schutterskwartier.

